
Η Υπόθεση:
Η Τζασμίν ύστερα από μια ζωή γεμάτη πολυτέλεια αντιμετωπίζει
τη χρεοκοπία του άνδρα της και την αυτοκτονία του. Οι απάτες του και οι απιστίες του την σπρώχνουν στα πρόθυρα της
νευρικής κρίσης και υποχρεώνεται να εγκαταλείψει το Μανχάταν και να ζήσει με
την αποξενωμένη αδελφή της, Τζίντζερ, στο Σαν Φρανσίσκο. Η Τζασμίν δεν μπορεί
να αντιμετωπίσει την πραγματικότητα. Κάνει μεγαλεπήβολα σχέδια για μέλλον της
και κατακρίνει την αδελφή της για την επιλογή της στους άνδρες και τον τρόπο
ζωής της. Οι συνθήκες βελτιώνονται όταν γνωρίζει ένα πλούσιο διπλωμάτη που τη
φλερτάρει και φαίνεται ότι θα την βγάλει από τη δύσκολη θέση της.
Η Ηθοποιία:

Η Σκηνοθεσία:

Στο Blue Jasmine
ο Woody επιχειρεί μια
πιο μοντέρνα δομή όπου η αφήγηση δεν εξελίσσεται γραμμικά. Μια σειρά από
χρονικές αναδρομές (flash back)
που σχετίζονται είτε άμεσα είτε έμμεσα με το παρόν σταδιακά αποκαλύπτουν όλα τα
στοιχεία του παρελθόντος της Τζασμίν. Η δομή αυτή, πιο συγκεχυμένη και
αποσπασματική από τη κλασσική γραμμική, ταιριάζει στη ψυχική και πνευματική
κατάσταση της Τζασμίν. Ταυτόχρονα επιμελώς κρύβει αρχικά και τελικά αποκαλύπτει
ένα σημαντικό στοιχείο για τις συνθήκες που οδήγησαν τη Τζασμίν σε αυτό το
σημείο.
Οι ιδέες:
Το Blue Jasmine είναι μια από τις πιο σκληρές και πεσιμιστικές
ταινίες του Woody Allen.
Το ελαφρύ χιούμορ, ο σαρκασμός και η υποψία ελαφρότητας που περιέχει θα
ξεγελάσει ελάχιστους θεατές σε σχέση με το πραγματικό νόημα του έργου. Εδώ, η
ανώτερη τάξη διαθέτει την επίφαση της κουλτούρας, ταξιδεύοντας στην Ευρώπη,
κάνοντας φιλανθρωπίες, συλλέγοντας παλιά πολυτελή αμάξια και απολαμβάνοντας
σοκολάτα και κρασί στη Βιέννη. Δεν διαθέτει ηθική καθώς ζει παρασιτικά
καταχρώμενη τα χρήματα άλλων. Από την άλλη η κατώτερη τάξη μοιάζει άξεστη,
χωρίς καμία κουλτούρα, φινέτσα, αυτοεκτίμηση και φιλοδοξία.
Η Τζασμίν διαθέτει τις φιλοδοξίες αλλά είναι ανίκανη να
αντιμετωπίσει την πραγματικότητα και την ζωή και ως ένα κακομαθημένο
πλουσιόπαιδο αναζητά κάποιον νέο πλούσιο προστάτη. Η πιο προσγειωμένη αδελφή
της, Τζίντζερ, μοιάζει χωρίς οποιαδήποτε έμπνευση. Δεν μπορεί να επιδιώξει κάτι
καλύτερο για την ζωή της. Ακόμα και πέρα από τις κοινωνικές τάξεις που
αντιπροσωπεύουν, οι ήρωες, οι ίδιοι, ατομικά, είναι ανίκανοι να αλλάξουν, να
ωριμάσουν και προχωρήσουν. Διαγράφουν κύκλους καταλήγοντας στο ίδιο ακριβώς
σημείο από όπου ξεκίνησαν.

Σημείωση:
mise en scène: Γαλλικός όρος ο οποίος χρησιμοποιήθηκε αρχικά για το θέατρο και ύστερα για τον κινηματογράφο. Συμπεριλαμβάνει ό, τι υπάρχει μπροστά από την κάμερα: τη θέση των ηθοποιών, τα κουστούμια, το μακιγιάζ, τα αντικείμενα που έχει η σκηνή, το σκηνικό, το φωτισμό κ.α.
1 comment:
Hi Helen! You have a really great site! I'm glad to have stumbled upon it! I'm trying to find an email address to contact you on to ask if you would please consider adding a link. Thanks and have a great day!
Post a Comment